Museumboerderij De Mariahoeve

Museumboerderij De Mariahoeve is een klein openluchtmuseum dat het vroegere leven op een Veluwse boerderij laat zien. Compleet met moestuin, boomgaard, knollenveld en paddenpoel.

Wat de Mariahoeve uniek maakt is dat ‘alles’ er nog is, zoals Maria het heeft nagelaten. De meubels staan nog op hun plaats, kleding en linnengoed liggen in de kasten en in de kelder staan nog de gevulde weckflessen.

Enkele bevlogen vrijwilligers hebben een audio tour gemaakt. Als bezoeker krijg je een I-pad mee waardoor je op verschillende punten en een vaste looproute de tour kunt beluisteren!

De Stichting Puttens Historisch Genootschap (PHG) is de initiatiefnemer voor dit complex. Opgericht met als doel de Mariahoeve als agrarisch en cultureel erfgoed voor de toekomst te bewaren en dit toegankelijk te maken voor het publiek.
Bij de Mariahoe…

Bij de Mariahoeve werken zo'n 40 vrijwilligers voor ondersteuning. Het vrijwilligerswerk beslaat diverse taken. Van het snoeien van de heg tot het informeren van de gasten voor de rondleidingen en in de Schenkerij.

Gastvrijheid staat bij hen hoog in het vaandel!

Maar er is nog meer! je kunt bij de Mariahoeve ook overnachten. Verblijf in een van de gerenoveerde gastenverblijven, slaap in een trekkershut of boek een plekje op de camping. Ook voor een vergadering of een feestje kun je heel goed bij de Mariahoeve terecht!

• Wintersluiting van 11 december t/m 01 februari

Let op, De laatste rondleiding door het museum is uiterlijk 16.00 uur.

• Kinderen€ 3,50 4 t/m 12 jaar oud
  • KinderenGratis Kinderen 0 tot en met 3 jaar.
  • Volwassenen€ 7,00 13 jaar en ouder