Cultuurhistorische wandeling landgoed Oud Groevenbeek

Samen met de boswachter wandel je door de tuin, het parkbos, langs de druivenkas, de watertoren en andere gebouwen. De excursie staat in het teken van de cultuurhistorie van het landgoed, de bijzondere gebouwen en de bewoners. Een aantal kleine gebouwtjes wordt bezichtigd, het landhuis (de Villa) niet i.v.m. de privacy van de gasten die er verblijven. Ook wordt een kijkje genomen bij de kelders van de watertoren, waar nu verschillende soorten vleermuizen huisvesten. Ga met de boswachters mee en ontdek tijdens een 1,5 uur durende wandeling meer over dit historisch erfgoed.

De excursie start en eindigt bij het sfeervolle Theehuis op het landgoed.

Met de auto? Parkeerplaats Putterweg Watervalweg, 3851 VG Ermelo (GD)

Routebeschrijving

Vanaf hier naar Theehuis Ou…

De excursie start en eindigt bij het sfeervolle Theehuis op het landgoed.

Met de auto? Parkeerplaats Putterweg Watervalweg, 3851 VG Ermelo (GD)

Routebeschrijving

Vanaf hier naar Theehuis Oud Groevenbeek: Volg vanaf de parkeerplaats de Watervalweg het bos in en sla na 400 meter linksaf de Groevenbeeklaan in. Theehuis Oud Groevenbeek ligt na nog eens 450 meter aan de linkerhand naast de Speelnatuur van OERRR.

• Donderdag 2 mei 2024 om 13.30 uur

• Volwassen