Open huis Museum De Tien Malen 25 jaar!

Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar

Het Historisch Museum “De Tien Malen” op het landgoed Schovenhorst aan de Garderenseweg bestaat deze maand  - mei 2024 - 25 jaar!

En dat wordt niet alleen met de vrijwilligers gevierd maar wil men het ook vieren met de inwoners van Putten en al de gasten die er verblijven.

Zaterdag 25 mei wordt er een Open Huis gehouden.

Als je het Museum nog niet kent een prachtige gelegenheid om kennis met het museum te maken.

Dit jaar is er een tijdelijke expositie over de geschiedenis van de fiets. Er staan zo’n 20 oude fietsen, van loopfiets tot de eerste prototype van de elektrische fiets. Fietsen uit het fietsmuseum Velurama in Nijmegen en van Puttense fietsenmakers. Mede gesponsord door Gazelle en door de Lionsclub Putten – Ermelo.

Ook zijn er dit seizo…

Zaterdag 25 mei wordt er een Open Huis gehouden.

Ook zijn er dit seizoen ca 25 kunstwerkjes van Puttense kunstenaars die – geïnspireerd door een historisch voorwerp uit het museum – een hedendaagse versie hebben gecreëerd. En daar zitten veel, heel veel leuke creaties tussen en dat alles met het thema Oud versus Nieuw.

Voor kinderen is er onder andere een speurtocht rondom de fietsen en een spelvorm bij archeologie.

De vrijwilligers van het museum zijn best een beetje trots op hun museum dat 25 jaar bestaat, zonder subsidie maar wel met het predicaat Erkend Museum.

De vrijwilligers heten je graag van harte welkom.

Prijzen

• De toegang is gratis.