Een bezoek brengen aan Museum de Tien Malen: Vanaf 01 april opent het museum weer haar deuren!

Altijd al willen zien en beleven hoe de bewoners van Putten woonden en leefden door de eeuwen heen? Breng dan een bezoek aan Historisch Museum De Tien Malen, op het fraaie Landgoed Schovenhorst.

Van steentijd tot de jaren vijftig
Het museum huisvest een grote collectie archeologische vondsten uit de oertijd zoals vuurstenen klingen, mesjes, schrappers en stenen bijlen. De geschiedenis van het dorp komt hier tot leven met landkaarten, foto’s, tekeningen en op schaal gemaakte kijkkasten van bijvoorbeeld een boerderij en grafheuvel.
Een grote verzameling ambachtelijke en agrarische gereedschappen en werktuigen maken het plaatje compleet. Hoe leefde de Putter, in een tijd zonder stromend water en elektriciteit?
Beleef het huishou…

Van steentijd tot de jaren vijftig
Beleef het huishoudelijke werk in de ‘goot’ (keuken), het wonen op de heerd (huiskamer) en het repareren in de boerenwerkplaats. En leer daarbij ook alles over brinken, woeste gronden, maalschappen en nog veel meer.

Exposities 2024:

Putten op de fiets, van loopfiets tot e-bike

Dit jaar exposeren ook Puttense Kunstenaars in het museum en vanaf begin september gaat de tijdelijke expositie over de razzia in Putten, 80 jaar geleden. Deze tijdelijke expositie wordt verzorgd door de Stichting Okt 44.

• Openingstijden 2024: maandag 1 april t/m zaterdag 26 oktober

Elke woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag: 13:30 - 16:30 u